You are my life now - episode 9

2011-08-12 - 18:30:00
Previous:
30/9
Dagen är förstörd, killen jag var på G med hatar mig, min ex bästa vän hämnas på mig genom andra och jag vill bara dö! Fan, vad arg jag blir!

Jag trycker på publicera och stänger igen min laptop.
Fan, vad jag hatar Claire. Hon ska alltid göra allt för att förstöra för mig.
Jag HATAR henne!
Tårarna fortsätter forsa ner. Jag visste att något sånt här skulle hända. Fan vad allt är skit!


Bild 1: Eric när han pratar i telefon  Bild 2: Eric's skor



Eric's perspektiv.

Jag kan fortfarande inte fatta vad som hänt idag. Elina har utnyttjat mig, vafan? Jag trodde hon var äkta.

Jag sätter igång min data och loggar in på facebook. 1 nytt meddelande. Jag trycker upp det och märker att det är från Elina. Jag ångrar mig för ett ögonblick, men läser det ändå.
Hej Eric.
Vet att du antagligen inte vill veta av mig just nu, men det är något jag vill säga dig.
Det Claire sa, är inte sant. Hon sa det bara för att hon själv har en crush på dig. Hon vill hämnas på mig, efter det som hände förra året. Jag vill bara säga att jag inte utnyttjat dig, jag gillar dig. På riktigt. Faktum är, att jag älskar dig, på riktigt.
Men nu längre vet jag inte, det här har sårat mig på djupet, jag vet inte vad jag vill längre. Det enda jag vet, är att jag älskar dig och vill vara med dig.
Tack för att du tog dig att läsa detta.
Vi hörs!
//Elina.
När jag läst mejlet blir jag helt av mig. Jag vet inte vad jag ska göra. Elina, mejlet, älskar...va?..mig?..nej, hon skämtar...eller?...

Jag stänger av datan och lägger mig i sängen. Jag vetefan vad jag ska göra. Jag tar mobilen och ringer Simon, han brukar alltid ge mig tips.
”Shhhaaaa!”
”Shhaaaa! Asså, du vet om det här med Elina, right?”
”Yes! I know, du berättade.”
”Okey. Men nu, jag har fått ett mejl av henne på facebook, där hon skriver att hon älskar mig och vill vara med mig. Tror du hon skrivit det?”
”Eh. Det verkar som om hon verkligen gilalr dig, hon gick ju trots allt hem från skolan idag efter det som hänt. Alex sa att hon är helt förkrossad. Tydligen går hon inte ens ut ur huset. Eric, hon älskar dig. Det här krossade hennes hjärta.”
Jag vet inte vad jag ska säga, så jag bara suckar.
”Ey, om hon inte älskar dig, skulle hon väl inte ta det här så hårt, right?”
”Vafan, varför ska du alltid ha rätt?!”
”För det är så jag är, i guess.” säger han och skrattar.
”Ja, men tack broo!”
”Lugnt!”
Sedan lägger vi på. Nu vet jag exakt vad jag ska göra.

Jag stoppar ner mobilen i fickan och går ner till köket, där står mamma och lagar mat.
”Vad blir det till middag?” frågar jag.
”Köttfärssås med makaroner” säger hon och ler.
”Okey, en kompis kommer på middag, är det okej?” frågar jag och ler.
”Jadå, maten är klar om ca en timme.” säger hon glatt.
”Jarå, vi kommer då!” säger jag och går till hallen.
Jag tar på mig mina vita converse och går ut.
Under hela vägen till Elina tänker jag ut vad jag ska säga. När jag stannar framför hennes ytterdörr kommer jag på vad jag ska säga! Sedan knackar jag.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: