You are my life now - episode 8

2011-08-12 - 17:30:00
Previous:
När jag väl kommer fram märker jag att Eric står och pratar med Claire, min ex bästa vän.
Jag går fram till dem.
”Hej.” säger jag och ler ett fejk leende.
”Hej!” säger Eric och kysser mig.
Claire verkar inte tycka om det, för hon går.


Bild 1: Alex och Elina när de kramas  Bild 2: Elina efter att ha pratat med Eric  Bild 3: Elina hemma



Elina's perspektiv
När bussen stannar utanför skolan kliver alla elever av. Alex står på skolgården och väntar på mig.
”Hej bästa vän!” säger hon och kramar mig.
”Hej på dig!” säger jag och ler.
Medans vi går mot skolan snackar Alex om en fest som ska vara i helgen.

Efter första lektionen går jag och Alex i korridoren, vi ska precis svänga när vi hör Claire snacka med Eric.
”Eric, har du inte hört?” säger hon och tittar förvånat på honom.
”Va, vad?”
”Elina vill inte ha dig, hon utnyttjar dig bara. Hon försöker göra Ryan avundsjuk, för att hon vet att han gillar henne.” säger hon och ler.
”Va, Ryan gillar Elina? Göra avundsjuk?” frågar Eric förvånat. ”Du skojar!” säger han och ler.
”Nej, jag är seriös!” säger hon.
”Vafan, hur vet du det?” frågar han.
”Hon berättade det för Alex, och jag råkade höra.” svarar hon.
Claire ler nöjt och går iväg medans Eric står kvar och ser allmänt förvirrad ut.
Jag kan inte bärga mig så jag går fram till honom.
”Är det sant?!” frågar han.
Med tårar i ögonen öppnar jag munnen, men Eric avbryter mig.
”Det är sant, jag fattar inte. Jag trodde du gillade mig på riktigt.” säger han argt och går iväg. Jag står där som ett fån och gråter. Snabbt går jag till mitt skåp och öppnar det. Jag tar ut min jacka och går sedan med bestämda steg till utgången. Sedan går jag hem.

När jag kommer hem ropar mamma hem.
”Varför är du hemma så tidigt?” frågar hon.
”Jag mådde inge bra.” svarar jag snabbt och går upp på mitt rum. Jag lägger mig i sängen och tårarna bara forsar ner för mina röda kinder.
Jag känner hur mobilen börjar vibrera i byxfickan.
Jag tar upp den och ser Alex namn på displayen.
”Hallå?”
”Alltså, jag har pratat med Eric. Han tror verkligen på allt Claire sa.. Alltså, du borde försöka prata med honom.” säger hon svagt.
”Nej, han vill inte.” säger jag och lägger på.
Jag fattar inte att Claire sa det där. Hon vill bara hämnas på mig, men varför låta det gå ut över andra?
AAAAAHHHHH! Jag blir så jävla arg!
Jag sätter igång min laptop och går in på min blogg.
Jag går in på nytt inlägg.

30/9
Dagen är förstörd, killen jag var på G med hatar mig, min ex bästa vän hämnas på mig genom andra och jag vill bara dö! Fan, vad arg jag blir!

Jag trycker på publicera och stänger igen min laptop.
Fan, vad jag hatar Claire. Hon ska alltid göra allt för att förstöra för mig.
Jag HATAR henne!
Tårarna fortsätter forsa ner. Jag visste att något sånt här skulle hända. Fan vad allt är skit!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: