You are my life now - episode 7

2011-08-12 - 16:32:03
Previous:
På vägen hem lyssnar jag på musik, fortfarande Linkin Park, världens bästa band!
När jag väl kommer hem har jag glömt nyckeln.
Jag knackar och mamma kommer snart och öppnar.
”Varför hade du inte nyckeln med dig?”
”Jag glömde den, okej?”
”Ja okej, du måste sova nu. Klockan är mycket.” säger mamma.


                                Bild 1: smsen med Eric                               Bild 2: Elina's tröja
                                 Bild 3: Elina's skor                                      Bild 4: När Eric kysser Elina



Jag gör som mamma sa åt mig, går och borstar tänderna och går och lägger mig. Men jag kan inte sova. Jag ligger och vänder mig och suckar i flera timmar känns det som.
Till slut tar jag fram mobil och går in på nytt meddelande.
”Är du vaken?” till Eric<3.
”Jodå, är du?”
”Haha. Nej, jag sover märker du väl” ;)”
”Amen förlåt mig då, jag kanske sov innan du skicka sms ;)”
”Aha, då ber jag om ursäkt!”
”Äh, det är lugnt. Ville du något speciellt? ;) <3”
”Nja, alltså. Jag kan inte sova, och vill prata med någon.”
”Jaså du! Men jag sover ju! Haha nej, skoja bara. Har alltid tid för dig babe! <3”
”Aw, du är så gullig! Btw, om jag slutar svara är det för att jag somnat! ;)”
”Ah, samma här. Är rätt trött efter basketen idag, youknow ;)”
”Då kanske vi ska sova? ;) Godnatt bebis!<3”
”Godnatt babe!<3” är det sista smset jag läser innan jag somnar.

På morgonen vaknar jag av väckarklockan, varför ska den alltid ringa så tidigt?! Men jag gör som de flesta mornar. Går upp och bestämmer kläder. Idag ser det inte så värst varmt ute, så det får bli tights. Jag tar fram ett par mörkgröna. ”Vad passar till grönt? Äh, det får bli ett svart linne och en vit tröja till.” säger jag högt till mig själv.

Jag sätter på mig kläderna och går ner till köket. Där sitter min små jobbiga syskon.
”ELINA!” ropar Sam.
”Ja, god morgon på dig med.” säger jag och ger henne en kram.
”Mamma, när slutar du idag?”
Mamma titta upp från tidningen och ler mot mig.
”Jag är ledig idag” säger hon glatt.
”Bra! Då kan du hämta mig vid skolan, det är fotbollsträning. Du kan komma till halv sex.” säger jag och ler.
Ja, jag spelar fotboll, har gjort det i flera år nu. Världens roligaste sport!
”Okej, vi ses då.! Säger hon.
Jag nickar, tar min macka och går upp på mitt rum. Jag äter upp min macka på vägen upp för trappan, så när jag kommer in i mitt rum ställer jag mig framför spegeln och kletar på lite puder och lite mascara. Orkar inte göra mig fin i skolan. Jag går till skrivbordet och tar upp mitt mattehäfte och matteboken. Jag går fram till min väska och lägger ner de där. Sedan går jag med snabba steg till min garderob och tar fram mina fotbollskläder. Strax efter ringer min mobil. Eric, står det på displayen.
”Hallå?”
”Hej, klar? Bussen kommer om 5 min.” säger han glatt.
”Kommer nu.” säger jag. Vi lägger på och jag tar min väska, och springer ner till hallen. Snabbt tar jag på mig mina gröna converse och tar jeansjackan i handen. Jag tar nyckeln och går mot bullshållsplatsen.

När jag väl kommer fram märker jag att Eric står och pratar med Claire, min ex bästa vän.
Jag går fram till dem.
”Hej.” säger jag och ler ett fejk leende.
”Hej!” säger Eric och kysser mig.
Claire verkar inte tycka om det, för hon går.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: