You are my life now - episode 6

2011-08-12 - 16:00:00
Previous:
När jag kommer fram så ringer min mobil.
”Hallå?” svarar jag.
”Hej!” hör jag Elina's röst säga glatt.
”Hej babe!” säger jag glatt.
”Babe? Jaså du.” säger hon och jag hör att hon ler.
”Yes, du är min babe.” säger jag glatt.
”Tänk om jag inte vill vara det då?” frågar hon och skrattar.
”Du får vara det ändå.” svarar jag och skrattar.
”Okej då, men har du lust att träffas?” frågar hon. Jag känner hur ett leende kommer fram, ett stort.


Bild 1: Eric i handduk, dock är Eric yngre ;) Bild 2: Eric's säng Bild 3: När de kysser varandra när Elina ska hem



Elina's perspektiv
”Ja visst, kommer du över? Jag måste duscha först, precis spelat basket med grabbarna.” säger han.
”Okej, kommer snart! Puss.” säger jag och lägger på.
Jag går ner till vardagsrummet och tar på mig mina ballerinaskor. Sedan tar jag jeansjackan i handen.
”Mamma, jag går till Eric! Ring sen!” ropar jag innan jag stänger dörren.



Låten Elina lyssnar på

Under vägen till Eric lyssnar jag på musik. Linkin Park med Robotboy. Ni fattar inte hur bra de är!
Jag kan alla deras låtar och har varit på sju konserter med dem. Jag är nog deras största fan. Jag har femton tröjor med dem. Hehe, nörd jag vet. Men är helt besatt av deras musik! Utan att jag märker det börjar jag sjunga med i deras låtar. Människorna som går förbi tittar konstigt på mig, men det bryr jag mig inte om.


När jag kommer fram till Eric knackar jag. Eric öppnar dörren och där står han i bara handduk.
”Eh, jag hoppade nyss ur duschen.” säger han och jag ser att han börjar bli röd om kinderna.
”Äh, det är lugnt.” säger jag och kysser honom på kinden.
Jag går in och Eric stänger dörren.
”Du kan gå in i mitt rum, jag kommer snart.” säger han och visar vilket rum han har.
”Okej.” säger jag och ler.


Jag går in i hans rum. Hans rum är verkligen inte pojkigt, han har en stor säng, med blåa sängkläder, ett skrivbord i hörnet, en stor plasma-tv och i hörnet där taket lutar finns en bäddsoffa, antar jag. Jag sätter mig på hans säng. Den är riktigt mjuk. Jag lägger mig ner i sängen. Jag blundar och bara andas lugnt. Det känns underbart att äntligen börja umgås med Eric igen. Han är verkligen en underbar kille, världens snällaste!


”Är sängen skön?” frågar han och ler sitt snea leende.
”Jodu, den är sjukt mjuk och skön.” svarar jag och ler.
”Ja, vad bra då.” Han ler
”Vad menar du med det?” frågar jag och tittar konstigt på honom.
”Jag vet inte.” svarar han och ler sitt snea leende.
”Oookeej.” säger jag bara.
Eric kommer och sätter sig bredvid mig, sedan börjar vi prata om allt.


Vi pratar tills klockan blir halv elva, då mamma ringer och säger att jag måste hem.
Eric följer mig till dörren.
”Hej, vi ses i skolan imorn.” säger han och kysser mig.
Jag besvarar kyssen. När kyssen är klar ler jag bara.
”Ja, det gör vi.” säger jag.


På vägen hem lyssnar jag på musik, fortfarande Linkin Park, världens bästa band!
När jag väl kommer hem har jag glömt nyckeln.
Jag knackar och mamma kommer snart och öppnar.
”Varför hade du inte nyckeln med dig?”
”Jag glömde den, okej?”
”Ja okej, du måste sova nu. Klockan är mycket.” säger mamma.



Hope you guys like it! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: