You are my life now - episode 4

2011-08-12 - 10:00:00
Previous:
Jag nickar och går in huset. Jag låser efter mig och går in i vardagsrummet där mamma sitter och tittar på tv.
”Hade ni trevligt?” frågar mamma när jag kommer in, hon tittar inte på mig.
”Ja, vi hade jättetrevligt. Inte förrän idag insåg jag hur mycket jag saknat honom.” svarar jag.
Mamma tittar på mig och ser att jag har världens största leende på läpparna.
”Jaså, hade ni så trevligt? Hände något speciellt?” frågar hon och ler.


Bild 1: Eric  Bild 2: Elina's jeans  Bild 3: Elina's hår när hon plattat det  EDIT: Bild 4: ska vara på nästa del egentligen!


ELINA'S PERSPEKTIV

”Därför.” säger jag snabbt.
Mamma tittar konstigt på mig och ler.
”Han kysste dig, eller hur?” frågar hon och ler.
Mitt leende försvann direkt. ”Hur visste du det?” frågar jag.
”Du ser ut så när du blivit kysst.” svarar hon och fortsätter titta på tv.
Jag öppnar munnen och ska precis säga något, men ångrar mig och går upp på mitt rum istället.
När jag kommer in stänger jag dörren och sätter igång min laptop.
Jag byter om till pyjamas och lägger mig på sängen.
Jag går in på facebook och märker att Eric vill bli min vän.
Jag accepterar och märker att han är inne. Vi börjar genast chatta.
Nu inser jag att jag verkligen saknat honom.
Jag : ”Eric, jag vill att du ska en sak.”
Eric: ”Det är bara att skriva!”
Jag: ”Jag har verkligen saknat dig. Jag menar, riktigt mycket.”
Han: ”Eh, jag har saknat dig också. Jag saknar dig så jäkla mycket.
Du fattar inte hur mycket jag saknat dig. Jag har tänkt på dig varje dag.”
Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag fattar inte att han saknat mig lika mycket som jag saknat han.


Vi chattar i flera timmar. Vi har verkligen mycket att prata om.
Mamma öppnar dörren och säger!
”Elina, nu måste du stänga av datorn. Det är skola i morgon.”
Jag nickar och säger hejdå till Eric. Jag stänger sedan av daorn och går till mitt badrum.
Jag borstar tänderna och går sedan och lägger mig.
Precis när jag är på väg att somna får jag ett sms.
Jag tar mobil och öppnar smset. Det är från Eric. ”Vi ses i skolan imorn! Puss<3!
Jag ler för mig själv och lägger ner mobilen. Strax därpå somnar jag.


När jag på morgonen vaknar vid åtta är det soligt ute. Jag sträcker på mig och går och duschar.
Det är skönt med sovmorgon på måndagar, tänker jag.
När jag duschat går jag till min garderob och tar fram
de ljusblå slitna jeansen jag köpte igår, sedan tar jag den nya vita t-shirten
och så går jag in till badrumemt igen. Jag kopplar i hårfönen och blåser håret tort.
Efter det sätter jag igång plattången. Jag plattar alltid mitt rätt långa blonda hår,
då jag alltid får korkskruvar, vilket jag inte tycker är fint på mig.
”Jag vill också ha platt hår.” muttrar jag för mig själv.
Jag plattar håret, vilket gick rätt fort idag. Jag kopplar ur plattången och lägger ner den i lådan.
Efter det går jag ner till köket. Mamma sitter och läser tidningen och dricker kaffe.
”God morgon!” säger jag.
”God morgon.” säger hon utan att titta upp.
”När börjar du idag?” frågar hon.
”Halv elva, som varje måndag mamma.” svarar jag.
”ja, just det.” säger hon och ler.
Jag tar fram mjölk och gör o'boy och sedan tar jag en macka.
Under frukosten säger vi ingenting, då mamma är så inne i tidningen.

Efter frukosten springer jag upp på mitt rum. Jag chekar mobilen, ett sms.
”Bussen kommer om 3 min, skynda dig!” från Eric.
Jag tar min väska och springer ner. Jag tar snabbt på mig skorna och tar jeansjackan.
Jag flyger ut genom dörren och skriker ett ”hejdå” till mamma.
Jag springer till busshållsplatsen och där står Eric och väntar.
”Att du alltid ska vara precis.” suckar han.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: