You are my life now - episode 11

2011-08-12 - 20:30:00
Previous:
Efter maten hjälper vi Alice plocka undan disken. Vi tackar för maten och hon tackar för hjälpen. Efter det går vi upp på Eric's rum. Han sätter sig på stolen vid skrivbordet och jag sätter mig på hans säng. Vi tittar på varandra och bara ler.
Sakta börjar Eric gå mot mig. Han sätter sig på sängen bredvid mig och böjer sig sakta mot mig. Jag börjar andas häftigt. Han kysser mig passionerat. Jag lägger mig ner och han kysser mig fortfarande. Kyssarna blir vildare och vildare.


Bild 1: Elina och Eric hemma hos Eric  Bild 2: Eric i mjukisbyxor (dock grå)  Bild 3: Smsen



ERIC'S PERSPEKTIV
Vi ligger där i min säng. Det blir vildare för varje sekund som går. Elina tar sin hand under min tröja och jag tar av henne hennes tröja. Hon avbryter och sätter sig upp.
”Din mamma är hemma..” säger hon lågt.
”Jag vet, hon lär inte höra.” säger jag.
”Men... Jag.. Inte nu.” säger hon och tittar ner i golvet.
”Det är lugnt, när du vill älskling.” säger jag och tar handen under hennes haka. Jag lyfter den och kysser henne lätt.
Hon ler och lägger sig ner bredvid mig.
”Jag älskar dig.” viskar hon i mitt öra. Jag ler och kysser henne försiktigt på pannan.

Jag saknar Elina redan, även fast hon nyss gick hem. Fan, visste inte det känns såhär att vara kär. Jag vill springa hem till henne och vara vid hennes sida, hela tiden. Men träffar henne i skolan i morgon.
Jag går ner till vardagsrummet, där mamma sitter.
”Elina är trevlig.” säger mamma och tittar på mig.
”Ja, hon är underbar.” säger jag och ler för mig själv.
”Okej grabben.” börjar mamma. ”Vad är det mellan er?” frågar hon och ler snett, som bara hon och jag kan.
”Vadå mellan oss? Vad menar du?” frågar jag och försöker se förvånad ut.
”Ni tittar på varandra med blickar som bara kära gör och man ser på er att ni inte kan vara ifrån varandra. Come on grabben” säger hon.
”Jaså, du märker sånt?” frågar jag.
”Ja, jag är en mamma?” säger hon och ler.
”Jo, sant.” säger jag.
”Så, är ni tillsammans eller?” frågar hon och ler.
”Ja, på sätt och vis.” svarar jag.
”På sätt och vis?” frågar hon och tittar på mig.
”Ja, svårt att förklara.” säger jag och ler.
”Jahaja, men det är bra att du äntligen hittat en tjej som vi kan lita på. Elina är jättetrevlig och är verkligen social. Jämfört med alla andra tjejer du haft.” säger hon och tittar på mig.
”Ja, Elina är helt underbar, som sagt.” säger jag och ler stort.
”Ja, hur länge har ni varit på G?” frågar mamma.
”Sen förra året, men sen hände...det där...och vi kom ifrån varandra. Men nu är vi nästan tillsammans.” svarar jag.
”Jaha, du berättade vad som hände va?” frågar hon och tittar strängt på mig.
”Jadå, hon ville veta. Och jag ville berätta allt för henne.” svarar jag.
”Bra, hon förtjänar att veta. Hon är en riktigt bra tjej.” säger mamma och ler.
”Jag vet.”

Jag går upp på mitt rum och tar fram mobilen. Jag går in på nytt meddelande och börjar skriva.
”Min mor tycker du är en riktigt trevlig tjej!” till Elina. Snabbt får jag ett svar.
”Jaså? Det är bra va? Din mor är faktiskt riktigt trevlig!”
”Ja, det är klart det är bra älskling! Det betyder ju att hon gillar dig, och det är alltid bra! ;)”
”Okej, jag blev lite orolig där. Men vad bra att hon gilalr mig då, antar jag? :)”
”Det är superbra! Men, vem gillar inte dig? Du är ju helt underbar!”
”Eric, du gör mig speechless. Du är underbar!”
”Nej du är.” skriver jag och lägger mobilen på sängen.
Sedan går jag till badrumemt och kliver in i duschen.

Efter duschen går jag in på mitt rum, först checkar jag mobilen. Älskling har svarat.
”Eric, du ska veta en grej. Det är DU som är underbar. Du gör mig speechless hela tiden, du vet exakt vad du ska göra. Du är mitt allt, du är orsaken till att jag lever. Jag lever för dig! Lämna mig aldrig, för då. Jag lovar, då orkar jag inte längre. Du är mitt allt.” skriver hon.
Jag tänker på vad jag ska svara.. men jag kommer inte på något.
”Nu är det du som gör mig speechless. Du är för underbar. Du är min, för alltid.♥” skriver jag efter ett tag och skickar iväg det.
Sedan går jag till min garderob och tar fram ett par mjukisbyxor och sätter på mig de.

Jag går ner till köket och tar fram juicen, jag atr ett glas och häller upp juicen. Strax därpå kommer mamma in.
”Ni kör safe, va?” frågar hon och tittar på mig.
”Va? Menar du.. eller va?” frågar jag och ser förvirrad ut.
”När ni träffas, du och Elina. Safe, right?” frågar hon.
”Mamma, vad snackar du om?”
”Men herregud Eric, är du helt efterbliven eller?” frågar hon och ler.
”Kallade du mig nyss efterbliven?!” frågar jag högt.
”Ja, fattar du inte vad jag snackar om?”
”Nej, det gör jag faktiskt inte.”
”Eric, snälla grabben. Okej, ni använder kondom, va?” frågar hon.
”Mamma, sånt ska inte du få reda på. Sånt berättar man inte för sin mamma, och.. det får du inte veta!” svarar jag och går.
”Det ligger några i ditt sängbord!” ropar hon.
Jag stannar och går tillbaka till köket.
”Du har gjort vad?!”
”Ja, du kan ju inte göra henne på smällen nu. Det är ni för unga för. Hennes mamma lär tacka mig.” säger mamma.
”Jaså.” säger jag och går. ”Mamma, du är riktigt crazy.”
”Jag vet! Men använd kondomerna väl!” ropar hon.
Jag suckar och ler och går upp på mitt rum.

Jag tittar på klockan. Den är redan elva. Jag går till badrummet och borstar tänderna. Efter det går jag tillbaka till mitt rum och drar snabbt av mig mina byxor. Jag lägger mig i sängen och skickar iväg ett sms till Elina.
”Godnatt älskling. Älskar dig! ♥”
Snabbt får jag ett svar.
”Godnatt, vi ses i morgon! Träffas hos dig efter skolan? ;) ”
”Visst, tar bilen imorn då. Skjuts? ”
"Yes, såklart?! Orkar inte åka buss. Kommer till dig till halv nio. ”
”Det blir bra, vi ses imorn! Puss ♥”
”Godnatt! ♥”

Efter det smset lägger jag mobilen på sängbordet och lägger mig i sängen. Jag försöker somna, men det går inte. Jag tänker fortfarande på det mamma försökte prata med mig om innan jag gick upp. Hon är verkligen udda, hon försöker prata om blommor och bin, säger man fortfarande så? Det snackar man om när är typ 13, eller kanske 14 år. Men jag är fan 17, jag ahr redan snackat med farsan om det. Mamma ska alltid vara lite efter, men älskar henne ändå.


Postat av: Sabbe

Meeeeer!

2011-08-14 @ 11:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: