You are my life now - episode 10

2011-08-12 - 19:30:00
Previous:
Jag stoppar ner mobilen i fickan och går ner till köket, där står mamma och lagar mat.
”Vad blir det till middag?” frågar jag.
”Köttfärssås med makaroner” säger hon och ler.
”Okey, en kompis kommer på middag, är det okej?” frågar jag och ler.
”Jadå, maten är klar om ca en timme.” säger hon glatt.
”Jarå, vi kommer då!” säger jag och går till hallen.
Jag tar på mig mina vita converse och går ut.
Under hela vägen till Elina tänker jag ut vad jag ska säga. När jag stannar framför hennes ytterdörr kommer jag på vad jag ska säga! Sedan knackar jag.


Bild 1: random bild                                                       Bild 2: när de kysser varandra i Eric's säng



ERIC'S PERSPEKTIV
Elinas mamma Diana öppnar dörren.
”Nej men hej Eric, det var länge sen.” säger hon och ler.
”Jo, det var ju det.” säger jag och ler snett.
”Vad får dig att komma hit idag?” frågar hon snällt.
”Är Elina hemma? Skulle gärna vilja prata med henne.” svarar jag och ler.
”Jadå, det är hon.” säger hon och vänder sig om.

ELINA'S PERSPEKTIV
”ELINA! KOM NER ETT TAG ÄR DU SNÄLL!” hör jag mamma ropa från nedervåningen.
”KOMMER!” ropar jag tillbaka. Med snabba steg går jag ner för trappan och ner till mamma.
”Vad är det?” frågar jag och märker att hon står vid ytterdörren. Jag går fram till henne men stannar upp när jag ser vem det är.
”Eric är här, han vill gärna prata med dig.” säger hon och ler.
Jag nickar och går fram till dörren, orkar inte med mamma och hennes alla frågor om jag säger nej.
Mamma går iväg och lämnar oss.
Jag går ut och stänger dörren. Vill inte att mamma ska höra vad vi säger.
”Alltså, ditt mejl på facebook. Jag vet inte vad jag ska säga om det. Det du skrev... Det rörde verkligen mitt hjärta. Du fattar inte hur mycket jag vill vara med dig. Jag.. alltså, jag...” säger han.
”Du vad?” frågar jag.
”Jag älskar dig också.” säger han och tittar ner i marken.
”Vad sa du?” frågar jag.
”Du hörde väl?” frågar han.
”Nej, vad sa du?” frågar jag seriöst.
”Jag älskar dig också.” säger han igen.
”Jag hörde dig första gången, ville bara höra det igen.” säger jag och ler.
”Jaha du.” säger han och ler sitt snea leende.
”Japp, så.. är vi som innan nu eller?” frågar jag och ler.
”Ja, om du vill?” säger han.
”Ja, det vill jag.” säger jag och ler.
”Okej, bra! För jag har sagt till min mamma att en kompis, du, kommer över på middag.” säger han och ler stort.
”Jaså, men visst. Låter trevligt.” säger jag.
”Vad bra.” säger han och skiner upp.
Jag tar på mig mina gröna converse.
”MAMMA! Jag går till Eric och äter middag!” ropar jag till mamma.
Jag tar på mig min jenasjacka och stoppar ner nyckeln i fickan. Sedan tar jag mobilen i ena handen och går ut. Eric tar min hand och vi går hand i hand hem till honom.

När vi kliver in genom ytterdörren möts vi av värme. Hans hus är fortfarande lika välkomnande som sist. Hans mamma sticker fram huvudet från köket.
”Hej, du måste vara kompisen.” säger hon och ler.
”Ja, det är jag. Elina.” säger jag och tar fram handen.
”Jag heter Alice. Trevligt att träffas.” säger hon och tar min hand.
”Ja, väldigt trevligt. Har hört mycket bra om dig.” säger jag och ler mot Eric.
”Jaså, det måste betyda att min lilla pojke tycker om sin lilla mamma.” säger hon och ler glatt mot Eric.
”Ja, vi säger så mamma.” säger Eric. ”Kom, vi går till mitt rum.”
”Men maten är ju klar nu.” säger Alice.
Vi nickar och går och sätter oss vid bordet.
”Tyvärr är inte Victor, Eric's pappa hemma. Så det blir bara vi idag.” säger hon.
”Jaså, vart är han då?” frågar jag trevligt.
”Affärsresa.” svarar Alice.
”Vad jobbar han med?”
”Han äger bilfirmor. Just nu bygger han en ny i Paris.” svarar Alice.
”Jaha, vad trevligt.” säger jag.
Resten av måltiden pratar vi om allt möjligt. Alice är verkligen trevlig. Synd att Victor inte är hemma, han verkar också jättetrevlig.

Efter maten hjälper vi Alice plocka undan disken. Vi tackar för maten och hon tackar för hjälpen. Efter det går vi upp på Eric's rum. Han sätter sig på stolen vid skrivbordet och jag sätter mig på hans säng. Vi tittar på varandra och bara ler.
Sakta börjar Eric gå mot mig. Han sätter sig på sängen bredvid mig och böjer sig sakta mot mig. Jag börjar andas häftigt. Han kysser mig passionerat. Jag lägger mig ner och han kysser mig fortfarande. Kyssarna blir vildare och vildare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: