You are my life now - episode 1

2011-08-11 - 22:10:33
Min novell handlar om en tjej, Elina. Hon bor med sin mamma och sina syskon i en stor villa. Hennes pappa dog i cancer. Och nu kämpar Elina med sin vardag, ni kommer få läsa om hennes vardag, ett typiskt tonårsliv, med bråk och kärlek.


Bild 1: Elina's laptop Bild 2: Elina's väska Bild 3: Elina's skor Bild 4: Elina's jeansjacka



ELINA'S PERSPEKTIV

28/9

Hej bloggen!
Startade den här bloggen alldeles nyss, skapade den för att kunna skriva av mig. Men nu ska ni få veta lite om mig.
Jag heter Elina, är 17 år och bor med min mamma Diana, min lilla syster Sam och min lille bror Lucas i en stor villa. Min mamma äger ett eget modeföretag, det största i L.A. Min pappa dog för bara ett år sedan, i cancer. Han hade haft cancer hela mitt liv. Efter pappas begravning flyttade vi från vårat dåvarande lyxhus. Mamma ville inte bo kvar i huset, för det påminde för mycket om pappa. I vårat hus nu finns det inga bilder på pappa, vi snackar inte ens om honom. Mamma vill inte det. Mamma och pappa hade varit gifta i 16 år, de gifte sig närmamma var 20 och pappa var 23, de hade varit tillsammans sen mamma var 15. 2 månader innan deras bröllop, föddes jag. NU vet ni mer om mig, vill ni veta mer, är det bara att kommentera!

Vi hörs!

Jag tittar på det jag nyss skrivit, och klickar sedan på publicera inlägg. Jag känner mig stolt för att jag vågar skriva om mitt liv på internet. Jag behöver verkligen någonstans där jag kan skriva om mig själv, och om mitt liv.

”Elina!” hör jag mamma ropa nerifrån. Jag loggar ut från bloggen och stänger ner laptoppen. Jag springer sedan ner till vardagsrummet.
”Vad är det mamma?” frågar jag och ler.
”Jag undrar om du vill följa med till gallerian?”
”Ja, det vill jag gärna. Ska bara upp och hämta väskan!”
”Okej, gör så” säger hon och ler.

Jag springer upp på mitt rum och tar fram min väska. Jag går fram till min byrå och tar fram plånboken, den lägger jag i väskan. Jag tar min mobil och springer ner till hallen. Jag tar på mig mina gula converse och knyter dem. Mina byxor är för långa, så jag viker upp dem. Jag tar min jeansjacka och går ut till bilen. Strax därpå kommer mamma ut. Hon öppnar bilen och jag sätter mig fram. Det är skönt att mina småsyskon är hos några kompisar. Jag och mamma hinner nästan aldrig umgås längre, då mamma jobbar mycket, och så har hon hittat en ny kille, han är 2 år äldre än henne och han är riktigt snäll. Jag gillar honom faktiskt, han heter Adam.

När vi kommer fram till gallerian låser mamma bilen och vi går in, armkrok.
”Äntligen en mamma-dotter dag!” säger mamma och ler stort.
”Ja, det var tyvärr väldigt länge sedan vi umgicks såhär” svarar jag.

Vi går in på mammas affär, och börjar direkt titta på kläder. Min mamma är riktigt modeintresserad, vilket märks på kläderna i hennes affärer. De är riktigt snygga. Hon är ju så pass ung att hon vet vad som är inne och vad ungdomar nu för tiden vill ha på sig. Dock brukar ju jag hjälpa henne. Men hon är riktigt cool. 30 min senare så provar jag kläder för fullt. Jag hittade 3 par jeans, 6 tröjor, 2 klänningar och 3 par shorts. Allt passade perfekt.
”Mamma? Kan jag få de här kläderna?” frågar jag snällt.
”Ja visst, ta med dig kläderna så går vi till kassan.” svarar hon.


Nästa del kommer inom kort!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: